Ordblinde elevers individuelle behov
Elever, der er diagnosticeret med dysleksi, er vidt forskellige. Hvordan kan man som pædagogisk personale understøtte den enkelte elevs læring og udvikling? Gratis under abonnement
Praktisk information
Dato
Onsdag d. 31. januar 2024Kl. 13.00 - 16.00
Sted
Tilmeldingsfrist
Tilmeldingsfristen er overskredet
Pris
595,00 kr.
Kursusbeskrivelse
Gratis under abonnement.
Handleplanerne for elever med dysleksi kommer hurtigt til at ligne hinanden,
hvis ikke der er viden om, hvad der skal sættes ind på i forhold til de
forskellige udfordringer, som elever med dysleksi kan have.
Nogle elever er rimelige afk odere og har ikke behov for at bruge
oplæsningsstøtte, men har større udfordringer i forhold til stavning, mens
andre er mere udfordrede i læsning end i stavning.
Vi har elever, der er stærkt udfordrede på hukommelse og som har virkelig
svært ved at danne overblik og lave strategier i forhold til at bruge teknikker
og tilgange og alt det midt i mellem.
På kurset får du viden om, hvordan der kan diff erentieres ud fra en
taksonomi, så det er forholdsvis enkelt at skelne mellem de enkelte elevers
behov.
Du får viden om og redskaber til at understøtte læring for elever med
dysleksi.
Målgruppe
Lærere, ordblindelærere og læsevejledere
Underviser
Minna Nørgaard Bruun
Kursusnummer
CFU-B24006