Teknologiforståelse i et scenariedidaktisk perspektiv
Arbejdet med teknologiforståelse kommer oft e til at handle om ”dimser” og tekniske færdigheder. Hvordan kan vi i stedet bygge undervisningen op om scenarier, hvor eleverne skal lære at sætte sig i andres sted og designe til andres behov? Vi undersøger fl ere scenariedidaktiske tilgange til teknologiforståelse og eksperimenterer med modeller til at udvikle forløb til egen praksis.
OBS: Arrangementet har været afholdt.
Praktisk information
Dato
Mandag d. 22. januar 2024Kl. 12.00 - 16.00
Sted
Tilmeldingsfrist
Tilmeldingsfristen er overskredet
Pris
995,00 kr.
Kursusbeskrivelse
Eleverne opnår en dybere forståelse for teknologiens indvirkning på deres
liv, når de indgår i et scenarie med nye roller, hvor de skal producere noget
til nogen.
På kurset undersøger vi fl ere scenariedidaktiske tilgange til
teknologiforståelse og tværfaglighed. Du får konkrete eksempler på
gennemprøvede scenarier – lige fra hverdagsscenarier til dystopiske
fremtidsscenarier – og eksperimenterer med modeller til at udvikle forløb til
din egen praksis.
Over de to kursusgange, hvor anden gang er online, udvikler du et
scenariedidaktisk forløb, som du kan bruge direkte i din undervisning.
Du bliver inspireret til at arbejde med teknologiforståelse i opstillede
scenarier.
Målgruppe
Lærere og pædagoger i 4.-10. klasse samt PLC-vejledere
Underviser
Morten Raahauge Philipps
Kursusnummer
CFU-B24002